TEVA - case study

Zobraziť projekt

 

THE CLIENT:

Izrealská farmaceutická spoločnosť Teva vznikla v roku 1901 a postupom času sa stala svetovým lídrom vo výrobe generík.

Spoločnosť patrí na svetovom trhu medzi TOP 15 farmaceutických spoločností, o čom svedčí aj fakt, že sa na svete každú minútu predpíše 2 500 receptov s liekmi Teva.

THE CHALLENGE:

Hlavným cieľom kampane bolo zvýšiť povedomie o dvoch, pomerne málo známych produktoch spoločnosti Teva - Dolobene gél a Diclobene. 

Relatívne široká cieľová skupina generického liečiva Diclobene priniesla aj ďalšiu výzvu – nastaviť kampaň tak, aby bola úspešná a efektívna napriek tomu, že osloviť sme ňou mali takpovediac každého.

Zvýšením dôveryhodnosti produktov Doloben gél a Diclobene a ilustrovaním možností ich použitia sme mali zvýšiť ich brand awareness a zároveň aj predajnosť. Do začiatku spolupráce mali oba produkty na Slovensku minimálny market share.

THE DELIVERY:

Odlišným cieľovým skupinám produktov sme museli prispôsobiť aspekty kampane, ako aj komunikáciu.

Pri produkte Dolobene gél sme sme presvedčivo odkomunikovali jeho špeciálnu kombináciu 3 zložiek v 1 balení a zároveň rozhodujúci  benefit pre cieľovú skupinu – rýchlejšiu liečbu zranení. Dolobene gél je určený najmä pre športovcov a mladých, aktívnych ľudí.

Druhým produktom bol Diclobene. Produkt je vhodný pre každého, koho trápi akútna bolesť a na rozdiel od Dolobene nemá unikátnu vlastnosť, ktorá ho odlišuje od konkurencie. Zamerali sme sa preto na komunikáciu benefitu rýchlej úľavy od bolesti v 3 rozličných formách.  

Realizácia kampane na zvýšenie povedomia produktov Diclobene a Dolobene gél pozostávala zo synergie viacerých zložiek. 

Print

Základnou ideou vizuálov bolo navrhnúť ich tak, aby boli prispôsobené pre cieľové skupiny – od nafotenia produktov až po vytvorenie samotných materiálov. 

Plagátmi, letákmi a inými propagačnými materiálmi umiestňovanými v lekárňach sme zvyšovali povedomie o produktoch. POS materiály oslovili ľudí priamo v momente nákupu. 

Využili sme aj periodiká, ktoré cieľové skupiny čítajú. Vo vybraných  športových časopisoch pre bežcov, turistov, cyklistov atď. sme umiestnili dvojstranu s kľúčovým vizuálom pre Dolobene gél spolu s PR článkom.

Microsites

Vytvorili sme dve microsites, ktoré nám umožnili odkomunikovať všetky výhody produktov. 
Ich formu aj obsah sme prispôsobili cieľovým skupinám:

  • www.dolobene.sk – pôsobí moderne a sviežo a obsah microsite je zameraný na športovcov a riešenie problémov, ktorými často trpia – natiahnutý sval, podvrtnutý členok či pomliaždenina. 
  • www.diclobene.sk – má tradičnejší dizajn, je prispôsobená širšej cieľovej skupine, predovšetkým však oslovuje ženy v domácnostiach, ktoré o nákupe podobných produktov často rozhodujú. Microsite ilustruje predovšetkým využite liečiva vo všetkých jeho formách.

Oba weby nabádali ľudí k akcii – nákupu v lekárni. Naprieč webmi boli dostupné odkazy priamo do internetových obchodov najpopulárnejších lekární.

Súťaže 

Na oboch microsites sa mohli ľudia zapojiť do súťaží o hodnotné ceny. Na stránke www.dolobene.sk o darčekové poukážky na nákup športových potrieb a na stránke www.diclobene.sk o regenračný wellness pobyt. Výber týchto cien nebol náhodný – mali za cieľ posiľniť želanú pozíciu značiek v mysliach ľudí.

Súťaže slúžili predovšetkým na zber emailových adries, s ktorými sme neskôr pracovali v newslettrových kampaniach.


Bannery

Animované aj statické bannery sme využili v displejovej, facebookovej a remarketingovej kampani. Namiesto umiestnenia bannerov na konkrétnych webových stránkach podľa obsahu sme bannery zobrazovali na stránkach, ktoré navštevujú cieľové skupiny. Vďaka tomu sme napríklad zasiahli skutočných športovcov namiesto nešportujúcich návštevníkov webových stránok o športe.

Natívne PR články

Na dôkladne vybrané portály sme umiestnili PR články o produktoch. Diclobene články sme uverejnili na portáloch o zdraví, kým produkt Dolobene bol prezentovaný hlavne na stránkach o cyklistike, behaní či turistike. Natívne PR články nám pomohli zvýšiť dôveryhodnosť produktov a ilustrovať možnosti ich použitia.

THE RESULTS:

Zasiahli sme viac než polovicu internetovej populácie na Slovensku, čo predstavuje približne 1 700 000 užívateľov. Počet videní v cieľovej skupine bol vyše 23 miliónov zobrazení. Okamžitý záujem o zakúpenie produktov v online lekárňach malo okolo 1 000 ľudí.

Pri oboch produktoch sme položili základy pre budovanie vzťahu, dôveryhodnosti a stavu top-of-mind. A na týchto základoch sa dá výborne budovať pozícia a ďalšie predaje. 

Podarilo sa nám získať dlhodobé výsledky nad rámec trvania kampane, ktorá bola dôležitým základom pre to, aby boli značky viditeľné, zapamätateľné a preferované.

 

 

 

 

Bratislava

viac

New York

x