Niet pochýb, že značku Curaprox pozná na Slovensku každý. Nie každý však vie, že za vernostným systémom Zubná karta stojí slovenský Curaden.
Zubná karta okrem zvýhodnených cien ponúka každému registrovanému zákazníkovi aj sprievodcu zdravých zubov. Ako? Tým, že pripomína pravidelné prehliadky, pomáha so správnym čistením zubov a poskytuje databázu slovenských stomatológov s pokročilým filtrovaním.
Do vernostného systému Zubná karta sa od spustenia zaregistrovalo veľa priaznivcov zdravého úsmevu, a každý deň pribúdajú ďalší. Aktuálne je na Slovensku registrovaných viac ako 150 000 používateľov. Preto je nevyhnutné, aby systém fungoval ako švajčiarske hodinky.
Vzhľadom na neustále stúpajúce množstvo registrovaných používateľov si systém priam pýtal prepracovanejšiu logickú štruktúru a tie najmodernejšie technológie.
Napriek tomu, že sa na nás Curaprox obrátil s požiadavkou prepracovať systém po funkčnej stránke, zamerali sme sa aj na to, aký zážitok bude vytvárať ich zákazníkom. Navrhli sme tak dizajn a logickú štruktúru vernostného systému, ktorý je intuitívny, moderný a jednoduchý.
Na to, aby sme odhalili slabé stránky systému sme začali dôsledným UX testovaním, z ktorého vyplynulo niekoľko funkčných aj dizajnových nedostatkov:
Pri návrhu riešenia sme vychádzali z opakovaného kvalitatívneho UX testovania, ktoré umožňovalo priebežné zapracovávanie pripomienok a optimalizáciu. Ako prvé sme na web nasadili pokročilé analytické nástroje na sledovanie používateľského správania. Tie sme doplnili aj o používateľské testovania s vybranou cieľovou skupinou vernostného systému Zubná karta.
Dizajnovú stránku sme zastrešovali v spolupráci so štúdiom Milk. V Adbee sme pripravili zoznam UX odporúčaní a detailné wireframy s ovládacími prvkami a rozmiestnením elementov, na základe ktorých v Milku pripravili finálne dizajny.
Pred redizajnom sa často stávalo, že používateľ jednoducho nevedel, čo sa od neho očakáva a čo má urobiť. Zamerali sme sa preto na optimalizáciu “user flow” tak, aby bol intuitívny a plynulý. Používateľ tak v každom kroku vie, kde sa nachádza, čo ho ešte čaká a aké má možnosti. Nikdy sa tak neocitne v “slepej uličke”.
Výsledkom je tak napríklad nárast dokončených registrácií.
Spolu s klientom sme navrhli logiku vernostného systému od registrácie, cez používateľský profil až po pripomínanie preventívnych prehliadok.
Inštruktážne video
V rámci registrácie bolo pozretie inštruktážneho videa povinným krokom. Ukázalo sa, že práve pozretie videa, ktoré nebolo možné preskočiť, spôsobovalo vysokú mieru nedokončenia registrácie.
Až 90 % používateľov nedokončilo online registráciu kvôli povinnému pozretiu trojminútového inštruktážneho videa.
Video sme z registrácie odstránili, avšak ako jeden z benefitov vernostného systému, ho zaregistrovaní používatelia vidia v menu a je umiestnené na samostatnej podstránke.
Pred redizajnom bola súčasťou registrácie aj tzv. rozšírená registrácia. V nej si zákazník musel pozrieť povinné inštruktážne video a nastaviť termín preventívnej prehliadky. Až po splnení týchto krokov mal zákazník nárok nakupovať za zvýhodnené ceny.
Povinné pozretie inštruktážneho videa sme z registrácie odstránili a nastavenie preventívnej prehliadky komunikujeme oveľa zretelnejšie v profile, v samostatnej prehľadnej záložke. Súčasťou sú automatické emailové notifikácie, ktoré zákazník dostáva vždy, keď mu vzniká opätovný nárok na prehliadku.
Výsledkom je preto prehľadná registrácia rozdelená do 4 základných krokov, ktoré sú konzistentné. Celý proces registrácie tak netrvá dlhšie ako 2 minúty.
Pripomínanie preventívnych prehliadok
Jedným z nenahraditeľných benefitov vernostného systému Zubná karta je pravidelné pripomínanie preventívnych prehliadok podľa vlastných preferencií v používateľskom profile. Registrovaným používateľom tak chodia personalizované emailové notifikácie o plánovanej či dohodnutej preventívnej prehliadke. Zubná karta sa tak stará o zdravé zuby!
Pri redizajne registrácie sme mysleli aj na zamestnancov pracujúcich v kamenných predajniach, tzv. Smile shopoch.
Pred redizajnom bol používateľský profil pre zákazníka neprehľadný, informácie boli slabo štrukturované a v podstate “na jednej kope”. Používateľský profil sme preto rozdelili do troch záložiek:
Výsledkom redizajnu používateľského profilu je predovšetkým zvýšenie počtu používateľov, ktorí si v profile zaznamenávajú dátumy preventívnych prehliadok. O tejto funkcionalite pred redizajnom kvôli neprehľadnosti vedel málokto.
Novou podstránkou vernostného systému Zubná karta je “Zoznam stomatológov”, ktorá obsahuje databázu s podrobnými informáciami o zubných lekároch z celého Slovenska.
Benefity pre prihlásených používateľov
Keďže vernostný systém je predovšetkým o benefitoch pre registrovaných zákazníkov, preniesli sme ich aj na túto podstránku. Neprihlásený používateľ vidí iba základné informácie. Prihlásenému používateľovi sa v accordione okrem základných informácii zobrazuje aj:
Pokročilé filtrovanie
Aby sme hľadanie toho správneho stomatológa pre každého používateľa čo najviac uľahčili, na podstránku sme implementovali rozšírený filter: