Znie to jednoducho - čím lepšia zákaznícka skúsenosť, tým väčší počet stálych zákazníkov. Ako to však uplatniť v praxi?
Tu je 5 tipov, ktoré vám pomôžu pri budovaní zákazníckej lojality.
1. Využívajte potenciál sociálnych sietí
Každý sa dnes stretáva s fenoménom sociálnych sietí - Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat či Twitter. Založte si svoj firemný profil alebo fun page a komunikujte so svojimi zákazníkmi. Budete prekvapení, koľko ľudí oslovíte vytváraním zaujímavého obsahu - nezameriavajte sa však len na self promo, ale prinášajte hodnotu navyše. Zverejňujte rôzne tipy, nápady, inšpirácie, ktoré súvisia s vašou značkou, ponúknite vašim "likerom a followerom" zľavový kupón len preto, že sú vašimi fanúšikmi.
Myslite však na okruh a správanie vašich súčasných aj potenciálnych zákazníkov - vyberte si tú sociálnu sieť, ktorá je relevantná pre vašu cieľovú skupinu. Nemusíte byť za každú cenu na Facebooku, ak majú vaše fotky úspech na Instragrame.
2. Nezabúdajte na zákaznícku podporu
Aby ste si vybudovali čo najväčší počet stálych zákazníkov, ktorí sa k vám budú opätovne radi vracať, potrebujete im zabezpečiť čo najlepšiu zákaznícku podporu.
Ak chcete rozšíriť svoje technologické možnosti na získanie zákazníckej lojality, vyskúšajte napríklad Zendesk alebo CloudTalk na zbieranie celej komunikácie so zákazníkmi z vášho webu, Facebooku, emailov, chatu či hovorov. Váš tím tak vidí všetky tieto a ďalšie informácie o zákazníkoch na jednom mieste, čím im môže poskytnúť lepší zákaznícky servis.
3. Vzdelávajte svojich zákazníkov
Vytvorte takú zákaznícku podporu, aby ste vašich zákazníkov vzdelávali - nejde len o vyriešenie samotného problému ale aj o naučenie zákazníka byť samostatným. Vyriešte jeho problém spoločne s ním tak, aby ho nabudúce vedel vyriešiť sám. Naučte svojich zákazníkov ako veci fungujú a on sa vám poďakuje.
S takýmto prístupom budete mať spokojných zákazníkov.
4. Vytvorte databázu článkov
Samostatnosť a vzdelávanie zákazníkov dosiahnete aj vytvorením rozsiahlej databázy článkov, ktoré sa týkajú konkrétnych problémov. Na takomto princípe funguje napríklad služba Braintree, ktorá sa špecializuje na platobné systémy pre e-commerce. Nielen pre zákazníkov ale aj pre developerov vytvorili vlastnú knowledgebase, FAQ sekciu rozdelenú do kategórií, rôzne návody napríklad na implementáciu platobných brán.
Ak zákazníci narazia na nejaký problém, nemusia kontaktovať ich zákaznícku podporu, pretože si všetko vedia vyhľadať aj sami.
5. Udržanie si zákazníka by malo byť vašou prioritou
Určite ste už počuli, že stojí 6x viac získať nového zákazníka, než udržať si už existujúceho. Preto venujte svoj čas najmä existujúcim zákazníkom a budujte si ich lojalitu. Ponúknite zákazníkom za ich vernosť napríklad dopravu zdarma, zľavu pri objednávke nad určitú sumu alebo darček k objednávke.
Práve vytvorenie stálej zákazníckej bázy vám pomáha rásť. Posielajte svojim dôležitým zákazníkom emaily na prieskum zákazníckej spokojnosti. Do emailov súvisiacich s objednávkou pridajte vaše údaje - logo, meno, email, telefónne číslo, fotografiu napr. kamennej predajne. Informujte zákazníkov o stave objednávky, o jej expedovaní a poďakujte im za ich nákup.
Mindworx pomáha svojim klientom priblížiť myslenie zákazníkov, zamestnancov alebo biznis partnerov. Pomáha klientom pristupovať k problémom inak a navrhnúť riešenia pomocou behaviorálnej ekonómie. A presne to môžete využiť pri vašej celkovej intearkcii so zákazníkmi.